עצמאית ומפוכחת- פרק ג'

וכן, גם היא, כמו מיליוני נשים וגברים בארץ ובעולם, נוהגת מפעם לפעם לגלוש באתרי ההיכרויות באינטרנט בתקווה למצוא קשר. וכן, גם היא, כמו רבים אחרים, נוכחה לדעת כי עם כל הפלוסים הרבים שיש בסוג כזה של היכרות, הוא צופן בחובו גם הרבה מאוד סכנות – אבל על זה, כאמור, יפורט בפרק נפרד.

זה יישמע אולי מוזר, אבל סיפורים אישיים כמו זה של ידידתי הטובה גליה, ניתן לשמוע כיום – בווריאציות כאלה ואחרות – מכל עבר. הימים בהם מוסד הנישואין היה מעל לכל, בבחינת ערך עליון, חלפו עברו מהעולם.

העובדות מדברות בעד עצמן: יותר ויותר זוגות נשואים, לאחר חמש-עשר וגם שלושים שנים, שאינם יכולים לשאת עוד את מערכת היחסים המשותפת, אינם מהססים לפרק את החבילה, לפתוח דף חדש, ולנסות ולהתחיל פרק ב' בחייהם.

בניגוד אולי למה שמקובל לחשוב – ובוודאי בניגוד למה שרבים מוכנים להודות בגלוי – רובם הגדול של הנשים והגברים, היוצאים ממערכת נישואין, רואים עצמם בשלב כזה או אחר בחייהם יוצרים קשר אישי-רגשי חדש. לא כולם אולי רוצים למסד את הקשר לכלל חופה וקידושין, אבל אני מתקשה להאמין שיש מישהו או מישהי שלא היו רוצים לאהוב שוב, להרגיש שוב – לרקום מחדש זוגיות.

זה לא פשוט להתחיל פרק ב' בחיים מבחינה רגשית. זה קשה אפילו – על אחת כמה וכמה מורכב – מאשר לפתוח פרק א' בחיים. עם כל הניסיון והבגרות הנפשית המצטברים עם השנים, בני הזוג המבקשים לפתוח פרק ב' בחייהם, "נושאים" עמם גם משקעי עבר, שלא לדבר על דפוסי התנהגות ואורח חיים, אליהם הורגלו במהלך השנים.

לכך יש להוסיף, כמובן, את האווירה החברתית השוררת כיום בקרב רבדים נרחבים של קהיליית המבוגרים שבין הפנויים והפנויות. תמונת המצב, כך מסתבר, אינה שונה בהרבה מזו המוכרת אצל הדור הצעיר.

ובדיוק כמו אצל הצעירים, כשלא מצליחים להגיע לקשר ולא מוצאים אהבה, מסתפקים בחיפוש אחר ריגושים. וגם כאן תופעות של גברים, אך גם נשים, היוצאים ל"צייד"' במועדונים, הפכו חלק בלתי נפרד מההוויה החברתית המקובלת. ידועות ומוכרות גם תופעות של גברים מבוגרים (ולא רק מבוססים), המבקשים להאחז בנעוריהם באמצעות קשרים כאלה ואחרים עם "פרגיות" צעירות.

המצב מבחינה זו אינו שונה כשמדובר בנשים. מה שבעבר הרחוק נחשב לפריבילגיות של כוכבות הוליווד בלבד, ישים ורלוונטי גם אצל נשים בשר ודם, וכך ניתן למצוא ולראות נשים בנות ארבעים-חמישים ואפילו שישים, המבלות במחיצתם של גברים, הצעירים מהן בחמש-עשר ולעיתים גם עשרים שנים.

וגם כאן, ניתן למצוא את אלה שאינם מוכנים לקבל עליהם את "כללי המשחק" ומחפשים דרכים אלטרנטיביות (שירותי היכרויות, משרדי שידוכין, סדנאות רוחניות, חוגי העשרה והפעלה וכו') להכיר בני ובנות זוג.

וגם כאן, מיליונים של פנויים ופנויות מבוגרים בארץ, ועוד יותר מכך ברחבי תבל, מוצאים את עצמם יושבים שעות ארוכות בבית, בגפם, מול המחשב, ומנסים למצוא קשר כל שהוא באמצעות אתרי ההיכרויות באינטרנט.